Overige vragen

Dit zijn overige veelgestelde vragen over Mijn Dossier Amsterdam UMC. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan naar telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of stuur een e-mail naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.

Waarom kan ik geen gegevens van voor 25 oktober 2015 (AMC) en 13 maart 2016 (VUmc) zien?

Sinds 25 oktober 2015 werkt het AMC en sinds 13 maart 2016 werkt het VUmc met het elektronisch patiëntendossier. Alle gegevens van vóór deze tijd zijn digitaal overgezet en voor de zorgverlener beschikbaar. Om technische redenen kunt u als patiënt deze gegevens niet zien in Mijn Dossier.

U heeft het recht om uw medisch dossier te bekijken. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Ik wil mijn medisch dossier inzien.

Waarom kan ik maar een deel van mijn medisch dossier zien? En wat kan ik dan niet zien?

Om technische redenen kunt u gegevens van vóór 25 oktober 2015 (locatie AMC) of vóór 13 maart 2016 (locatie VUmc) niet zien in Mijn Dossier.

Daarnaast staan helaas niet alle uitslagen in Mijn Dossier. Onder andere de volgende uitslagen kunnen om technische redenen (nog) niet worden bekeken:

  • een aantal uitslagen van het bloedtransfusielab
  • een aantal uitslagen van speciële hematologie
  • een aantal uitslagen van Microbiologie locatie AMC
  • uitslagen van het genetisch lab
  • hartfunctie-onderzoeksresultaten
  • klinische neurofysiologie (KNF)-onderzoeksresultaten
  • longfunctie-onderzoeksresultaten
  • metabole labresultaten
  • KNO-onderzoeksresultaten

Hoe kan ik in Mijn Dossier persoonlijke gegevens veranderen?

Via het menu ‘Accountinstellingen’ in Mijn Dossier kunt u persoonlijke gegevens veranderen. Via 'Wachtwoord' wijzigen kunt u uw wachtwoord of beveiligingsvraag veranderen. Via 'Persoonlijke informatie' kunt u bijvoorbeeld uw adres en e-mailadres veranderen.

U kunt uw gebruikersnaam niet veranderen via Mijn Dossier. Daarvoor kunt u bellen naar 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of een e-mail sturen naar patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiele telefoonnummer.

Wat is het verschil tussen Mijn Dossier en het Landelijke Schakelpunt (LSP)?

Er is een wezenlijk verschil tussen het LSP, waarin gegevens worden uitgewisseld tussen afzonderlijke zorgorganisaties, en een ‘intern’ Elektronisch Patiënt Dossier zoals in Amsterdam UMC. Alleen zorgverleners van Amsterdam UMC die rechtstreeks bij uw behandeling betrokken zijn, hebben recht op inzage in uw gegevens. Uw huisarts en/of verwijzer krijgt een samenvatting van de behandeling per digitale brief.

Mijn vraag over Mijn Dossier staat niet op de website, met wie kan ik contact opnemen?

U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur) of e-mail: patientenloket@amsterdamumc.nl. Zet in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.