Informatie en tips voor uw bezoek. Binnenkort komt u voor onderzoek en/of behandeling op de afdeling Radiologie en Nucleaire geneeskunde, in het Imaging Center van Amsterdam UMC, locatie VUmc. Deze folder geeft u informatie over hoe u zich kunt voorbereiden op de afspraak, wat u meeneemt naar de afspraak, hoe u ons kunt bereiken en van welke faciliteiten u gebruik kunt maken.
Afspraak onderzoek
Uw behandelend arts/huisarts heeft een afspraak voor u gemaakt bij de afdeling radiologie en nucleaire geneeskunde. Op pagina 3 van deze folder vindt u een overzicht van de verschillende onderzoeken met bijbehorende telefoonnummers en locaties.
Wachttijden
Het liefst helpen wij u zo snel mogelijk. De werkelijkheid is helaas dat voor verschillende onderzoeken een wachttijd bestaat. Dat betekent dat u niet altijd direct terecht kunt voor een onderzoek. Amsterdam UMC biedt als academisch ziekenhuis veel specialistische, bijzondere onderzoeken en behandelingen. Soms zelfs als het enige ziekenhuis in Nederland. Hierdoor kan de wachttijd bij ons langer zijn dan bij andere ziekenhuizen.
Waar meldt u zich?
Het Imaging Center ligt in een aparte vleugel van het ziekenhuis. De ingang vindt u aan de Van der Boechorststraat 6A. U kunt zich daar melden in de centrale hal. Is dit uw eerste bezoek aan Amsterdam UMC, locatie VUmc? Dan kunt u zich daar eerst inschrijven.
Wat neemt u mee?
Voor uw afspraak bij de afdeling radiologie en nucleaire geneeskunde is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende spullen meeneemt:
- legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument);
- zorgpas/verzekeringspas.
Bent u verhinderd?
- Indien u verhinderd bent voor uw afspraak meldt u zich dan (uiterlijk 24 uur van tevoren) af via telefoonnummer (020) 444 42 00
Rechten, plichten en financiën
- In de brochure Rechten en plichten vindt u alle belangrijke informatie over juridische aangelegenheden op een rijtje. U kunt daarin onder meer lezen wat wettelijk geregeld is op het gebied van bescherming persoonsgegevens, beroepsgeheim, uw toestemming voor de behandeling en gebruik van uw gegevens voor medisch wetenschappelijk onderzoek, en toestemming voor de inzage in uw gegevens. Informatie over de betalingsvoorwaarden en de kosten van een behandeling vindt u op Informatie over Rechten en Plichten: Kosten en betaling van uw behandeling
Faciliteiten
Drankautomaten
Op diverse plaatsen in het Imaging Center vindt u drankautomaten. Hierin vindt u warme dranken en water.
Draadloos internet
In Amsterdam UMC, locatie VUmc, kunt u gratis gebruikmaken van een draadloos netwerk. U bent snel en eenvoudig online in slechts enkele stappen.
- Smartphone/tablet: U stelt het netwerk in via: Instellingen > Netwerkverbinding of WLAN. Start de internetbrowser. De KPN-inlogpagina verschijnt vanzelf. Ga akkoord met de algemene voorwaarden (aanvinken) en druk op Inloggen. U hebt direct toegang tot het internet.
- Laptop: Ga naar het netwerkicoon rechtsonder in de taakbalk (Microsoft Windows) of het Airport icoon ( Apple OS X) en selecteer het draadloos netwerk Guest_KPN@vumc. Start de internetbrowser. De KPN-inlogpagina verschijnt vanzelf. Ga akkoord met de algemene voorwaarden (aanvinken) en druk op Inloggen. U hebt direct toegang tot het internet.
Rookvrij
Amsterdam UMC is volledig rookvrij. Amsterdam UMC wil dat het ziekenhuis een zo gezond mogelijke omgeving is voor iedereen. Door rookvrij te zijn voorkomen we directe en indirecte blootstelling aan rook. Dit betekent dat roken niet is toegestaan in het gebouw of buiten op het Amsterdam UMC-terrein. Onder roken worden alle vormen van roken verstaan: het roken van sigaretten, sigaren, e-sigaretten, vapers, pijp et cetera.
Locatie en contactgegevens
Bezoekadres:
Amsterdam UMC, locatie VUmc
Imaging Center
Van der Boechorststraat 6A, 1081 BT Amsterdam
T (020) 444 44 44
Route locatie VUmc, Amsterdam UMC
In uw afsprakenbrief staat de locatie waar uw onderzoek plaatsvindt.
Onderzoek |
Locatie |
Telefoonnummer |
Radiologie: CT |
Ziekenhuis (Angiografie en CT, 1D), Imaging Center (2e etage) |
(020) 4444 200 |
Radiologie: echo |
Imaging Center (1e etage) of ZH 1 D |
(020) 4444 200 |
Radiologie: DEXA |
Imaging Center (1e etage) |
(020) 4444 200 |
Radiologie: mammografie |
Imaging Center (1e etage) |
(020) 4444 200 |
Nucleaire geneeskunde |
Imaging Center (begane grond) |
(020) 4444 200 |
Op www.amsterdamumc.nl vindt u meer informatie over het Imaging Center.
U vindt hier ook de looproute van het polikliniekgebouw naar het Imaging Center.
Bereikbaarheid
Openbaar vervoer
Met het openbaar vervoer kunt u Amsterdam UMC, locatie VUmc vanaf verschillende stations eenvoudig bereiken. Het dichtstbijzijnde NS-station is station Amsterdam Zuid. Ook met metro, tram en bus kunt locatie VUmc goed bereiken. Voor verdere informatie kijkt u op 9292.nl of belt u Openbaar Vervoer reisinformatie: 0 900 92 92 (75 cent per minuut).
Per auto
Vanuit alle richtingen bereikt u de ringweg ten zuiden van Amsterdam,
de A10. Volg de A10 tot de afslag S108-Buitenveldert/Amstelveen/
VUmc. Sla aan het eind van de afrit linksaf om bij locatie VUmc te
komen. Een routeplanner vindt u op www.vumc.nl/route
Parkeren
- Locatie VUmc: Rondom locatie VUmc zijn verschillende garages waar u tegen betaling kunt parkeren: P1, P2 en P3. Deze parkeergarages worden overdag zeer druk bezocht. Wij adviseren u daarom zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te komen. Parkeergarage P3 is het dichtst bij het Imaging Center. Meer informatie vindt u in de flyer Route en parkeren of op Parkeren locatie VUmc, Amsterdam UMC
- Andere mogelijkheden: Naast bovengenoemde mogelijkheden zijn er meer plekken waar u kunt parkeren. Kijk op: www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer voor een volledig en actueel overzicht.
Per taxi/patiëntenvervoer
Als u met de taxi komt, kunt u zich voor de hoofdingang van het
ziekenhuis af laten zetten of op laten halen.
Het Trefpunt AOV is een elektronisch boekingssysteem, waarmee patiënten de terugrit naar hun woonadres binnen Amsterdam en omstreken kunnen regelen. In Amsterdam UMC, locatie VUmc
vindt u het Trefpunt AOV op twee plaatsen: bij de ingang van de polikliniek en bij de hoofdingang van het ziekenhuis. Voor vragen over het Trefpunt AOV kunt u terecht bij de Wmo Helpdesk, 0 800 06 43 (gratis).
Servicecentrum patiënt & zorgverlener
Heeft u vragen? Bijvoorbeeld over uw ziekte, rechten en plichten, patiëntenverenigingen, of voorzieningen in Amsterdam UMC, locatie VUmc? Voor algemene vragen kunt u terecht bij het
Patiëntenservice Zorgsupport (PAZO). Ook voor folders, andere voorlichtingsmaterialen bent u bij PAZO aan het juiste adres. Tot slot kunt u er uw medisch dossier opvragen en een suggestie of klacht over uw behandeling indienen.
U vindt Patiëntenservice Zorgsupport op de begane grond in de polikliniek (PK 0 Hal 08). Het servicecentrum is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.30 uur. U kunt PAZO op verschillende manieren bereiken:
T (020) 444 07 00
E PAZO-VUMC@amsterdamumc.nl
Postadres
Amsterdam UMC, locatie VUmc
T.a.v. Patiëntenservice Zorgsupport
PK 0 Hal 08
Postbus 7057, 1007 MB Amsterdam
Kwaliteit en feedback
Kwaliteitsonderzoek
Als universitair medisch centrum streeft Amsterdam UMC continu naar de beste kwaliteit van zorg, zodat we doelgerichte, veilige en tijdige zorg kunnen bieden. De mening van onze patiënten over onze zorgverlening is daarbij essentieel. Daarom vragen we patiënten op verschillende momenten naar hun mening of we vragen hen deel te nemen aan een kwaliteitsonderzoek. Deelname is uiteraard vrijwillig en antwoorden worden geanonimiseerd
verwerkt. Heeft u vragen of ontvangt u liever geen uitnodiging voor een kwaliteitsonderzoek, neemt u dan contact op met het Servicecentrum patiënt & zorgverlener: (020) 444 07 00 of
e-mail PAZO-VUmc@amsterdamumc.nl
Vragen, complimenten en tips
Heeft u vragen, complimenten of tips voor verbetering? Laat het ons
weten! U kunt dat op verschillende manieren doen:
- U kunt uw reactie achterlaten bij de medewerkers van de afdeling waar u bent behandeld.
- Op sommige afdelingen ontvangt u een brief met daarin een inlogcode en het verzoek om een enquête via internet in te vullen.
- U kunt uw reactie achterlaten bij de medewerkers van afdeling Patiëntenservice in de grote hal van de polikliniek. U kunt uw reactie ook mailen naar PAZO-VUMC@Amsterdamumc.nl
Niet tevreden?
Onze medewerkers zetten zich in om u zo goed mogelijk te behandelen, verzorgen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u een negatieve ervaring heeft. Of dat de behandeling,
verzorging of begeleiding niet is zoals u verwachtte. Dan kunt u een klacht indienen. We nemen uw klacht serieus. We bekijken dan ook zorgvuldig wat we kunnen verbeteren. Meer informatie
over onze klachtenregeling kunt u vinden op onze website www.amsterdamumc.nl
Amsterdam UMC
Sinds 2018 werken de twee Amsterdamse academische ziekenhuizen, AMC en VUmc, samen onder de gezamenlijke naam Amsterdam UMC. Samen bouwen we aan een samenleving waarin ziekten worden voorkomen en patiënten worden genezen. Samen zijn we er als de aandoening bijzonder is en de behandeling complex. Samen leiden we de beste artsen en verpleegkundigen op. Samen doen we internationaal mee aan de top van het wetenschappelijk onderzoek en maken we medische doorbraken beschikbaar voor zo veel mogelijk mensen. Samen reiken we de hand aan de Amsterdamse regio, en aan iedereen die met ons gezond leven wil bevorderen en hoge kwaliteit van zorg wil leveren. Samen kunnen we dat zo veel beter dan alleen.