Eén dossier bij Amsterdam UMC

De twee locaties van Amsterdam UMC, locatie AMC en locatie VUmc, werken al sinds 2018 nauw samen. Het kan daardoor voorkomen dat u op een andere locatie behandeld wordt dan u eerder gewend was. Of u krijgt zorg op beide locaties. Het is dus belangrijk dat uw zorgverleners op beide locaties volledige en actuele informatie kunnen bekijken over u en uw gezondheid. Daarom bewaren we uw gegevens in één dossier binnen Amsterdam UMC.

Eén Amsterdam-UMC-dossier

Bent u vóór 2018 patiënt geweest bij AMC en/of VUmc? En heeft u daarna geen afspraak of behandeling meer gehad bij een van deze locaties? Dan heeft u op dit moment waarschijnlijk nog een dossier bij locatie AMC en/of locatie VUmc. Vanaf 5 oktober 2022 worden uw gegevens samengevoegd in één compleet patiëntendossier bij Amsterdam UMC.

Bent u sinds 2018 voor een afspraak of behandeling bij Amsterdam UMC geweest? Dan heeft u al één patiëntendossier bij ons, tenzij u hier bezwaar tegen heeft gemaakt. Wanneer AMC en VUmc ook juridisch gefuseerd zijn, worden dossiers van mensen die bezwaar hebben gemaakt alsnog samengevoegd. Op dat moment zijn AMC en VUmc namelijk wettelijk samengegaan in één Amsterdam UMC.

Twijfel of bezwaar

Bekijk de veelgestelde vragen en antwoorden over de samenvoeging van dossiers. Heeft u nog vragen, of twijfelt u over het nut van samenvoeging? Dan kunt u bellen naar 020 444 5200.

Wilt u niet dat wij op beide locaties hetzelfde patiëntendossier gebruiken? Dan kunt u tot 5 oktober het online bezwaarformulier invullen of bellen naar 020 444 5200. Als u bezwaar maakt, is het goed om te beseffen dat uw zorgverlener bij Amsterdam UMC dan misschien niet alle gegevens kan bekijken die belangrijk kunnen zijn voor uw behandeling.